Welcome Greece ♥

Kochani ♥ Minęło mnóstwo czasu... znikłam ... przepraszam Was... ale czasem są takie momenty w życiu, że natłok spraw i rzeczy do zrobienia przerasta nas samych...
Więc,  mimo to jak Was potraktowałam... mam nadzięję, że wybaczycie mi moją nieusprawiedliwioną nieobecność i będziecie nadal ze mną...  :* :)

A teraz czas na...  photo-relację  z moich wakacji  ♥

W połowie czerwca będąc  w Polsce na wakacjach przegrzebywałam  internet w poszukiwaniu  idealnego Last Minute Holiday :D
W końcu , po kilku dniach udało mi się trafić na całkiem korzystną ofertę...
GRECJA- KRETA- Kissamos na 12 dni
1250zł od os. ,  do tego śniadanka i  free wifi w pokoju ;)

KRETA- to największa wyspa w Grecji. Jest wąska i długa.  Ma 260 km długości i od 12 do 60 km szerokości.

Na wyspę lecieliśmy z Katowic na lotnisko w Chani. Lot trwał dość krótko, ok.3 godz.

Ale dzięki sprzyjającej pogodzie mieliśmy okazję  ujrzeć  żaśnieżone  szczyty Tatr.
Wspaniały widok.

Kissamos to małe miasto , ale komunikacja miejska jest tu idealnie zoorganizowana.  Więc, można stąd dotrzeć praktycznie w każde miejsce na Krecie ;)

Nasz hotel był umiejscowiony ok.100m od morza :)

Piaszczysta plaża, turkusowe morze a wookoło przepięknie rozciągające się góry.
Widok zapierał dech w  piersiach.

A tu już widać  nasz zbiżający się 12-dniowy wypoczynek  :D
 Zbliżamy się do lądowania ;)

KISSAMOS
 Nazwa miasta pochodzi od weneckiego zamku o nazwie Kasteli. Obecnie miasto jest portem rybackim, który oprócz tego przyjmuje promy pochodzące z Peloponezu oraz wyspy Kíthiry.

Na drugi dzień pobytu samodzielnie zorganizowaliśmy sobie wycieczkę na Balos & Gramvousa.

Do portu w Kissamos dojechaliśmy autobusem w pare minut. No i popłyneliśmy w mały rejs przez Morze Śródziemne.

BALOS

Laguna Balos urzeka przede wszystkim pięknymi kontrastami barw – mieniąca się wszystkimi odcieniami błękitu krystaliczna woda, biały piasek i surowe skały. Plaża ta  mieści się w północno-zachodniej części wyspy, dopłynięcie do niej statkiem z Kissamos zajmuje około godzinę.

GRAMVOUSA

Gramvousa to wyspa, znajdująca się niedaleko Balos. Można się na nią dostać jedynie statkiem wycieczkowym wypływającym codziennie z portu w Kissamos. Jej atutem jest mała plaża z krystaliczną wodą w odcieniach zieleni i błękitu, wrak statku, który utknął na mieliźnie i  oraz ruiny twierdzy, położone wysoko na wzgórzu. Ścieżka prowadząca do twierdzy jest kamienista, miejscami bardzo stroma i męcząca, tym bardziej przy upale sięgającym blisko 40 stopni C. Podejście zajmuje ok. 15-20 minut.
 Widok z góry- BEZCENNY!

CHANIA

Można tu zwiedzić wiele ciekawych zabytków, np. pomniki z okresu bizantyjskiego, z czasów Wenecjan i Imperium Ottomańskiego oraz ery nowożytnej.
Te miasto nigdy nie śpi... tętniące życiem za dnia  a liczne tawerny i puby zapewniają  nam rozrywkę na całą noc :)

FALASARNA

W Falasarna znajdują się dwie plaże piaszczyste przedzielone wydmami. Leży około 15 km od Kissamos.
Droga prowadząca na Falasarne jest bardzo  kręta, więc jeżeli chcielibyście jechać na własną rękę to  trzeba zachować dużą ostrożność. My wybraliśmy się standardowo autobusem. Większość turystów zatrzymuje się na tym odcinku, aby podziwiać widok na plażę oraz przyległe do niej  liczne pola uprawne,  gaje oliwne i szklarnie.
Na północnym krańcu plaży znajdują się rzymskie ruiny. W roku 69 n.e. na Krecie wylądowały trzy legiony rzymskie którymi dowodził Kwintus Cecyliusz Metellus, zwany później Kreteńskim.

ELAFONISI

To niewielka wyspa. Jednodniową wycieczkę kupiliśmy w jednym z greckich biur, ponieważ oferta proponowana przez polskie biuro była prawie o połowę droższa...
Po drodzę wstąpiliśmy do Klasztoru Chrisoskalitissa i jaskini Agia Sophia.
 Chrisoskalitissa to  niewielki bialy klasztor osadzony na niskiej skale nad morzem. Jego nazwa tlumaczy sie jako "Zlote Schody" i odnosi sie do 90 stopni, jakie do niego prowadza. Legenda mówi, że jeden z nich zostal wykonany ze szczerego zlota, ale rozpoznac go potrafi tylko ktos, kto nigdy nie zgrzeszyl
Agia Sophia jest na wysokości 285 metrów i obejmuje kopułą 20 metrów wysokości.  W jaskini  jest wiele stalagmitów i stalaktytów.

ELAFONISI- ciepła, krystalicznie czysta woda i  biały piasek jest w niektórych miejscach przemieszany z połamanymi muszelkami tworzącymi malownicze różowe pasy.
 Z różowym kolorem piasku na wyspie wiąże się legenda, według której w Wielką Sobotę 24 kwietnia 1824 roku oddziały tureckie pod wodzą Ibrahima  brutalnie wymordowały szukających tu schronienia 600 kobiet i dzieci – plaża spłynęła krwią i od tego czasu niegdyś zwykły piasek ma kolor różowy.

Agia Sophia

Klasztor Chrisoskalitissa

PLATANIAS

Platanias znajduje się 11 km na zachód od Chania. To nadmorskie miasto dzieli się na dwie części. W pierwszej części w kurorcie położonym wzdłuż wybrzeża znajdziemy wszelkiego rodzaju udogodnienia dla turystów, a w drugiej części zaciszne i spokoje miejsca.

PODSUMOWANIE ~ niewyobrażalnie piękne miejsca, niezapomniane momenty, wspaniała przygoda i mnóstwooo romantycznych chwil ! :)

Kreta to cudowna wyspa. Miejsca, ludzie, zwierzęta i cała roślinność to `obrazki` w mojej głowie , które na zawsze zostaną w mojej pamięci i  sercu.
Każdy znajdzie tu coś dla siebie... ciche lokalizacje z dala od wszystkich, jak i kurorty pełne pabów i ludzi.
Do tego cytrynki  na drzewach i olbrzymie kwiaty rosnące praktycznie wszędzie :)

Grecy są bardzo życzliwi, wszyscy posługują się językiem angielskim a i wiele z nich potrafi się dogadać w naszym ojczystym języku. Chętnie pomagają i odpowiadają na pytania a podczas jedzenia w ich reustauracjach bardzo gościnni i zawsze poczęstują darmowym przysmakiem.
(nam trafiło się czekoladowe ciastko i słynne ``RAKI`` ~ wódka o aromacie anyżowym, destylowana  najczęściej ze świeżych winogron, rodzynek lub z fig. Zawiera 40-50%  alkoholu. )

Morze Środziemne skradło moje serce <3 Kolory i barwy wprost  olśniewają swoim pięknem!

To było nieziemskie przeżycie...! ♥

I  ♥ CRETE ♥

The End...

POZDRAWIAMY  :) :*

6 comments:

1. Ooooo super,że wróciłaś :-)

2. Co za zdięcia....♥♥♥♥♥♥♥aż chce się tam w tej chwili być ....♥♥♥♥

3. zazdroszczę wakacji :) piękne miejsce
    pozdrawiam cieplutko :)) woman-with-class.blogspot.com

ReplyDelete
  4. ojej co za widoki! pozazdrościc;-) ja do Grecji chcę za rok się wybrac;-)

5. bylam na krecie rok temu , elafonisi i balos cudowne , bylam jeszcze w miescie matala bylas? rowniez cudownie:)

ReplyDelete
  6. oczywiscie obserwuje bede wpadac czesciej :)

Dear visitors ♡
Any comment welcome!
Follow me if you like my blog :)